Idag igen!!!!!

Melodifestivalsuttagningarna är nu inne på sin tredje vecka, fru Brorson har bestämt sig för att titta på vad som helst utom den!!!! Nåja, kanske inte "Skräckisen som skrämde varenda en, och sen kom tillbaka och skrämde dem igen" filmer av typ "Alien"! Jag kanske har på radion lite svagt, för att höra låtarna, men mer troligt är att jag "skiter" helt i det! BOJKOTT!!!

Göran ligger under täcket, han har jobbat natt och går inte av förrän måndag morgon. Detta innebär att vi bara har en telefon i jacket, allt för att minimera risken för att störa honom. Mobiltelefonen har jag stängt av signalerna på, endast vibration där med andra ord! Nu för tiden har jag mobiltelefonen nerstoppad i fickan, så det kittlar gott när den ringer. Jag missar inte så många samtal på det sättet, bara dem som jag lyckas trycka bort medan jag försöker få telefonen ur fickan!!!

Göran köpte "Prinsessan av Burundi" akvariefiskar, tidigt i höstas tror jag det var. De var lite svåra till en början, känsliga för vattnet bl a. Nu har han fått igång akvariet ordentligt, han köpte krossade snäckskal (fodertillskott för hönsfåglar) och bottnade med i underlaget. Detta för att få tillräcklig kalkhalt i vattnet. Sedan lade han fogsand över, de här fiskarna gillar att gräva. Numera så är fogsanden och snäckskalen blandade, åtminstone fläckvis, eftersom det blivit minst två lekpar av gruppen fiskar han köpte! De ser ut som banditer, komplett med ögonbindel. Den första kullen yngel börjar växa till sig och ser ut som "minibanditer"!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!