Jag har "Tradera-shoppat" en del nu!

Jag är inne i en period när jag kollar Tradera varje dag för att se om det kommit några nya intressanta auktioner, då främst på knyppelbeskrivningar och garn! Nog är det konstigt av säljarna att lägga så långa auktionstider. Många lägger upp auktionerna på två veckor och då finns två olika scenarier för fortsättningen!

Antingen är det någon som lägger bud direkt, det kanske går upp någon tia utöver utropspris, sen händer det ingenting på tolv tretton dagar. Sista dagen kommer någon och vill vara med på slutbudet!

Det andra scenariot är att det inte händer någonting förrän det är några timmar kvar, det är ju det logiska egentligen. Om man går in tidigt och bjuder så blir man ju överbjuden, det bara är så. Då blir ju dessutom slutpriset högre, det optimala borde vara att lägga femdagarsauktioner, för slutpriset blir ju inte högre på fjorton dagar än fem, om ingen bjuder på objektet!!!

Kommentarer

Anonym sa…
jag använder mig ofta av "minneslistan" så kommer det ett mail som säger att nu är det dags att bestämma sig om man vill vara med. Jag är lite traderaperiodare - engelska porslinshundar ( har nog ca 30 vid det här laget) och gudrun sjödenkläder! Visst kan det vara roligt!
Annanann sa…
Jaa, det är jättekul och lite spännande också!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!