Jag svarar på enkäter

på internet. Jag är medlem hos Zapera, som skickar ut undersökningar med väldigt olika intervall! I går fick jag en som handlade om "Viasat on demand". Jag svarade hela tiden negativt, jag vill inte ha tv "on demand", har jag inte tid att titta när programmet sänds så låter jag bli. Det kan iofs hända att jag använder den urmodiga videon, men det var länge sedan sist!

Det konstiga med den här undersökningen var att det inte gick att "straffa ut" sig. Vissa undersökningar slutar efter en eller ett par frågor, men inte denna! De olika tv-paketen de visade svarade jag hela tiden "jag kan inte tänka mig detta". Trots det så kom det sedan frågor om paket "som jag varit mest positiv till". Va, jag svarade ju samma sak om alla paketen????? Nåväl, jag fick 125 poäng för mitt deltagande, vilket i pengar motsvarar 12 kronor och 50 öre! Wooow 'gör vågen' det var väl inte illa för 10 minuter av min tid!!!!!

Det kommer väldigt underliga enkäter ibland, dessutom har de vid något tillfälle frågat om jag svarat på någon enkät i vissa ämnen, t ex de senaste tre månaderna! Hur ska jag kunna veta det, jag glömmer bort vad jag har svarat inom en vecka efter enkätens ifyllande! Det händer t o m att jag försöker svara på samma enkät flera gånger, när jag glömt bort att jag redan svarat (och ja, jag vet att det är åldern)!

Nu en upprepning av ett gammalt ämne

Jag skickar inte vidare kedjebrev!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!