Tv-reklam!

De senaste veckorna så har det i fyran visats reklam för "one week". Detta är tydligen ett mirakelbantningsmedel, eller inte! Så här marknadsförs det: Med "one week" och rätt kost och motion, så kan du gå ner upp till ett kilo i veckan. Tänka sig, jag trodde att man kan gå ner "upp till ett kilo i veckan" med rätt kost och motion! Vad har "one week" med det att göra? Häftigt löfte också, "upp till" ett kilo i veckan. De lovar alltså ingenting!

En annan reklam jag retar mig på (ja, jag vet, sluta titta på reklamen, det är då man ska sätta på kaffe, gå på toa och vattna blommorna), det är Apotekets reklam för "Imodium Plus". Där står ett blädderblock, tredelat sådant så att de kan byta kläder på kvinnan som är avbildad där. Så sträcker hon sig upp och plockar en jordgubbe från ett träd? Det kanske vore något för min trädgård! Ett jordgubbsträd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!