Framplockat ur gömmorna!

En styck symaskin, som stått i skamvrån ganska länge, har faktiskt hoppat fram och ställt sig på skrivbordet i sovrummet! Den är ständigt beredd att sätta nålen i nåt tyg som jag letar fram, det är fantastiskt.

I går klippte jag sönder ett gammalt lakan och sydde vetevärmare av detta. Vetevärmaren sydde jag på skrådden, jag ritade från hörnet, med en penna fastsatt i ett snöre, i en kvartscirkel. Sedan kortade jag av snöret 20 centimeter och ritade igen, för att få till en formsydd vetevärmare att ha över axlarna. Det var jätteroligt att göra den! Därefter sydde jag en rak kragkant att sätta i överkanten, jag facksydde både rygg- och kragdelen med helt bovete som fyllning! Det gick åt nästan ett kg bovete att fylla den med, jag hade ju köpt två paket á 400 gram så jag kunde inte göra färdigt den förrän idag!

När jag inte kom längre med vetevärmaren så fick jag tag på ett tyg med "Disney-babies", detta sydde jag ett överdrag av! Överdraget ska fungera som skärmskydd när Markus ska på lan! Han uppskattade faktiskt idéen att använda disneytyget, alltid retar det någon!!!

Idag köpte jag bovete och gjorde färdigt vetevärmaren, sedan var jag inne på tradera och bjöd på torkad lavendel. När jag får hem den torkade lavendeln så ska jag göra en vetevärmare till, svärmor fick den jag hade gjort, men jag tänkte att hon ska få en med lite lavendel i också! Det är ju avslappnande med lavendel och hon behöver all hjälp hon kan få att slappna av!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!