Hur tänker dom?

Man ringer från ett skyddat nummer, klockan 8.30, låter fyra signaler gå fram, sedan lägger man på luren!? Mottagaren av samtalet, i detta fall undertecknad själv, hittar telefonen och hinner lagom lyfta luren för att få "kopplingston" i örat! Är det viktigt så låt det ringa åtminstone 30 sekunder, gärna 40 sekunder. Åren har kommit till mig också, så jag svarar inte längre på tredje signalen, det hinner jag inte med!

Det kanske är omtänksamhet? Oj, hon kanske sover, dumt att väcka henne! Sover jag så vaknar jag efter första eller andra signalen, så kolla klockan innan du ringer i så fall!!!!

Tänka sig för innan man ringer, nää varför det!!!!????????

Jag funderar allvarligt på att använda "tillfälligt skyddat nummer"-prefixet när jag ringer till dem som själva har skyddat nummer! Varför det, undrar ni kanske? Det är ju naturligtvis ren hämnd, vad annars! Dessutom kommer jag kanske att lägga på innan det ringt fem signaler, ska jag hinna svara på det så ska väl de också göra det?

Kommentarer

Lasse sa…
Jag tror saken är så enkel att det var ett callcenter företag som ringde. Dom ringer upp ett flertal nummer, med hjälp av en dator, på samma gång och har du sådan otur att någon annan besvarar ditt samtal så lägger datorn ner dom andra samtalen som är på gång!
Annanann sa…
Nehej, det tror inte jag! Callcenter-samtal är inte skyddat nummer, jag har andra misstankar!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!