En tur utanför asfaltkanten!

Göran vill inte gärna ta steget ut i naturen, han säger att naturen är det gröna man ser genom sidorutan på bilen. I eftermiddag ska vi, åtminstone jag och svärmor, ta en tur till Södra Duveled (pappa kallade det för Sördule)! Vi ska kolla in vårblommorna, jag tar nog kameran med mig (om jag kommer ihåg den vill säga), så det kan bli nya vårbilder här inom några dar!

Jag har sagt till svärmor att klä sig heltäckande, jag känner ingen annan som får så många fästingar som hon, förra året var vi ute i naturen en timme, när hon kom hem så hade hon naturligtvis fått en fästing på sig! Jag för min del har aldrig någonsin haft en fästing på mig, så jag har klarat nästan 49 år utan fästingbett! När svärmor och svärfar hade Stenkullen så hade hon över 20 fästingbett om året!!!!!!!!!! "Olika falla ödets lotter", brukar man visst säga!

Kommentarer

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!