Ett, tu, tre så ska det ske!

Jag har lånat en klotång, så idag ska vi klippa Emils klor! Naturligtvis kommer jag att berätta hur det har gått, vi är tvungna att göra det åt honom eftersom han inte gör det själv! När svärfar levde så pekade han på de långa klorna och sa: Det där måste du göra nåt åt! Då bet Emil själv av klon till lämplig längd. Vi har försökt att få honom att göra detta, men det är lögn.

Så idag ska vi alltså ha ett litet samarbete! Göran får hålla honom, medan jag klipper. Svärmor och Linus får trösta honom efteråt, för att vi har varit så "elaka". Så måste det bli och så får det också bli då!

Jag hade ju hoppats på att det gick att lägga honom på rygg, det går att göra med hönor, då ligger de helt stilla. Dessutom hade brorsans granne hjälpt dem med en fågel som tagit sig in under nätet till jordgubbarna. Det hände för några år sedan, när brorsan med sambo försökte befria fågeln så kom grannen och lade den på rygg. Den låg då helt still. Han sa då att alla fåglar ligger stilla när man lägger dem på rygg, men "Kraxarna" avrådde mig från det i sin kommentar under förra inlägget!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!