Jag har läst, i finnveden.nu!

Vi får ju gratistidningen finnveden.nu i brevlådan varje onsdag! Högst upp på första sidan har de en aktuell fråga som de har ställt till några olika personer. I dagens tidning så frågar de: Är du rädd för svininfluensan? Det jag tyckte var roligt var en kille som svarade: Nej, jag är vegetarian!!!!!!!!!!! Och!!!!!!!!! Bra koll har han inte då iallafall! Inte för att jag är orolig för svininfluensan, men jag har inte lust att gå omkring och vara orolig för sådant som jag inte kan påverka! Livet är för kort för att man ska vara orolig hela tiden!

"Det ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta!"*sjunger*

Det ska bli kul att titta på hockey igen, lyssna på kommentatorerna när USA spelar: "nu anfaller amerikanarna", "utvisning för amerikanarna" mm. Det kanske snart är dags att lära sig, att "amerikanare" är sådana som raggarna åker runt i, är det människor så bör de säga "amerikanerna" och inget annat!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!