Roligare dator har man haft!

I förgår morse satt jag en stund vid datorn, sedan satte jag den i vänteläge när jag gick ifrån den! Kom på att jag skulle kolla ett mönsters sticktäthet (mönstret har jag hittat på internet), när jag kom till datorn för att kolla detta så funkade inte skärmen. Göran bytte skärm på eftermiddagen och sedan fungerade det hyfsat! I går kväll så var det något skumt igen, texter som jag tog upp på skärmen såg lite "suddiga" ut, men jag funderade inte så mycket på det! I dag när jag kom upp till datorn så gick det inte att starta skärmen, dessutom lös lampan som indikerar att datorn är igång. Jag tröttnade och satte mig framför tv:n istället.

När Göran vaknade, så bytte han skärm igen, mindre och mindre skärm blir det. Nu fungerar det, så i kväll ska de kolla om skärmarna fungerar inne hos någon av sönerna! Göran tror att det har något att göra med grafikkortet, vi har ett "on-board" vilket inte säger mig så mycket men det verkar ju konstigt att datorn börjar bränna skärmar utan anledning!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!