Tacka vet jag mammas och mormors knep!

Jag har kokat rabarber idag, mamma brukade ju göra kräm men vi föredrar den lite mer lättflytande, soppa alltså! Rabarbern lade jag i vatten som fick koka upp, tillsammans med lite salt! Saltet neutraliserar syran i rabarbern så att det inte behövs så mycket socker. Till två och en halv liter rabarbersoppa tog jag en och en kvarts deciliter socker, naturligtvis smakade jag av för att få "rätt" smak! Tre matskedar potatismjöl utrört i vatten fick reda soppan!

När Göran kom hem (motorcykelväder), så åt vi rabarbersoppa och vaniljglass mmmmmmmmmm! Inte Markus förstås, han vansläktas ju på så vis att han inte gillar rabarber, men jag gjorde kolasås till hans glass! Det var försvinnande god kolasås!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!