Wow, den funkar!

Datorn alltså, det är lika spännande varje dag att se om den vill hoppa igång eller om skärmen strejkar! Plattskärmen vi haft några år har gått till de sälla jaktmarkerna och hoppar runt och leker med de andra skärmarna på ängarna där, alltid repfria och dammfria! Jag hoppas att den har det bra. Troligtvis är tjockskärmen där också, den har vi inte kollat mot annan dator eftersom den ändå var en gammal avlagd skärm. Frågan är, får tjockskärmarna leka med plattskärmarna, eller får de hålla till på en annan, sämre äng? Det får jag ju aldrig reda på, men jag hoppas att båda vilar i frid!!!!!!!

Jag ska till arbetsförmedlingen klockan 13.00, för att möta en "jobbcoach". Jag vet inte vad en jobbcoach gör, men jag hoppas att han gör det bra! Jag fick en förfrågan från min arbetsförmedlare om jag ville träffa en coach, det tackade jag ja till. Man kan ju alltid gå och bilda sig en uppfattning om vad det gäller! Jag vet inte om det är meningen att jag ska komma på något annat yrke att testa på, eller om det är att skriva ansökningar på rätt sätt, men i eftermiddag vet jag. Jag kanske t o m kommer ihåg att skriva om mötet, här på bloggen, man vet aldrig.

På skillingaryd.nu står det om Långarydssläkten, så jag undrar om vi ingår i den på något sätt. Det finns efternamn som: Boman, Elgh, Rohdin, ja även Brorson fanns med i namnregistret, med den stavningen. För er i Kaxholmen kan jag tala om att Edstrand också fanns i registret! Det är ju "bara" 186 000 personer som finns dokumenterade i släkten! Nåt att fundera på alltså!

Kommentarer

Lasse sa…
Enligt mina uppgifter var Axel född neråt dom trakterna (S.Unnaryd f:a)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!