Jag tror att jag har utvecklat en allergi!

Det är en Carolina Gynning-allergi! När hon kommer i tv-rutan och jag hör hennes gälla skånska skära genom märg och ben, så får jag panik! Hur kan någon med en sådan röst få jobb i media-cirkusen! Jag menar, på stumfilmens tid så hade hon haft en plats, hon är inte så illa att titta på, bara hon lät bli att öppna munnen!!!

Det finns säkert folk som retar sig på min småländska också, men jag är ju åtminstone inte i tv! Det är över ett år sedan jag senast intervjuades där, då hörde jag ju att min småländska finns där, men jag tror inte man kan skära genom allting med den, den funkar inte som laserstråle! Det gör däremot Carolina Gynnings röst!

För att berätta något helt annat, så har jag idag satt till årets flädersaft! Den ska stå tre dygn innan den ska silas, jag hoppas att den blir lika bra som den doftar!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Bara du inte blir allergisk mot lavendel, jag glömde den sist jag var nerom, men på måndag ska jag hämta Tim, så då slänger jag in dem till dig. De mår bra :)
Annanann sa…
Vilken tid kommer du, Göran jobbar natt t o m måndag morgon och är inte god att tas med om han inte får sova?!
Lasse sa…
Allergi mot Gynning är inget man utvecklar, det är medfött!!!
Annanann sa…
Det kanske är en fobi som jag har utvecklat från allergin, då?

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!