Nu är det gjort, i alla fall!

Om någon undrar om Kakaduor skriker när de får klorna klippta, så kan jag intyga att det är så. Emil skrek så jag tror det hördes ända till Vaggeryd. Det kom in ett par med två katter på smådjurskliniken, de hajade verkligen till när de hörde oljudet som en Goffinkakadua kan åstadkomma! Nu är det i alla fall över för den här gången, vi var inne på zooaffären och köpte en gjuten sittpinne, som ska hjälpa till att hålla klorna i trim! Problemet är väl bara, att få fågeln att gå in i buren om den pinnen är där inne!

Nu skulle vi behöva renovera buren också, jag ska kolla om jag har någon stängseltråd kvar. Jag använde nämligen stängseltråd när jag renoverade en vedkorg härom året. Hittar jag sådan grov ståltråd så ska jag försöka göra nya hållare till sittpinnen som Emil har ovanpå buren. Han använder nämligen näbben som tång och försöker fördärva allt sådant, utan att tänka på att han samtidigt fördärvar för sig själv. Men att tänka på framtiden är väl inget som fåglar är kända för att göra, eller?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!