Så har jag då smakat, av ren nyfikenhet!

Den blev väldigt smakrik, rabarbersnapsen, distinkt rabarbersmak men ingefäran som man också skulle ha i kändes inte av så mycket i smaken! Ingefäran skulle väl enbart förstärka smaken kan jag tänka mig! Rabarbern skulle skäras i bitar, mina blev centimeterlånga men man kan nog skära i mindre bitar för att få ut mer av den rosa färgen!

I övrigt i dag så har jag köpt garn och börjat sticka en blåbärsmössa, grattis min "lilla" brorsdotter till sonen som föddes i går! När jag läste mönstret till blåbärsmössan så såg jag att det är bra att ha stickmarkörer, så sådana har jag också gjort. Stickmarkörerna gjorde jag i smyckevire som jag trädde på pärlor på i ena änden, tog klämringar, en till varje, som jag formade viren till en 8 i, och klämde åt. När jag kommer så långt i stickningen så ska jag berätta om de fungerade!

Jaa, just det, bebisen ska heta Emil så jag får väl fortsätta kalla gojan för "Emil den förskräcklige" för att skilja bebisen från gojan i mina texter!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!