Grillning!

När jag grillar så vill jag gärna ha grillbriketter till glödbädden. Nu är det ju skillnad på grillbriketter och grillbriketter! Coop har t ex en sort som fungerar bra, jag tror att det står "Grilla med glöd" på påsen. Ica däremot, har en sort i gråsvarta påsar, de är kanske bra men de räcker inte alls lika länge. Briketterna är bara hälften så stora som Coops, så de räcker ju inte alls länge. Dessutom undrar man varför Ica i Vaggeryd envisas med dessa briketter, när de kan ta hem vanlig grillkol från Landmann, som dessutom har sitt lager mellan Vaggeryd och Skillingaryd.

Landmanns briketter är jättebra, de räcker länge och ger bra glöd. Dessa briketter får jag passa på att köpa när jag är i Staan, eller möjligtvis i Värnamo, för det finns ingen butik i Vaggeryd som för dem!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!