Angående miljöklassade bilar!

Det var en tidigare nära anhörig till mig som ondgjorde sig över pensionerna. "Och bensinpriset är så högt, och vi pensionärer kan inte köpa miljöbilar med våra dåliga pensioner"! Varför ska de köpa miljöbilar då, joo för att få miljöbilspremien! Men hallå, då! Om man bara ser till pengarna, så köp en 15 år gammal bil, okej hög skatt kanske, men de pengarna som man INTE lägger på den miljöklassade bilen får man ganska mycket bensin för även om bensinen kostar 13 kronor litern!

Ulla, ha det så bra även om du inte kommer på lördag;^)

Kommentarer

Anonym sa…
Snål vattnet rinner när du pratar om kräftor men jag tror inte att det är så många här uppe i norrbotten som äter kräftor,jag kan riktigt känna lukten eller doften av dem.(ler)Synd att det är så långa avstånd mellan småland och norrbotten.Du kan väl tänka på mig på lördag.Kramar från Luleå.
Anonym sa…
Vi får väl skicka upp ett paket frysta kräftor till henne då, eller? Så kan hon vara med på skivan via webbkamera :D
Anonym sa…
Jag har hört att det är elbilar på gång som kan gå 16 mil på en uppladdning från vanligt eluttag - utan att behöva använda bensinmotor emellan. De har en solfångare på taket också. En sådan vill jag ha, det räcker ju till jobbet, sedan plugga in den i värmaruttaget, alternativt låta den stå för var finns det parkeringsplatser med en gnutta skugga? Jag har inte sett någon än iallafall. Bilen är som en ångkokare när man ska hem på eftermiddagen, eller har handlat.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!