Besök på sortergården

Vi hade en del elektronikskrot, tvättmedelsflaskor, glasskartonger och även en del strumpludd att avlämna på tippen. Strumpluddet var i och för sig kastat i en sopsäck som brukar ha sin placering nära torktumlaren, tillsammans med glasspapper och lite annat!

Dessutom stod en hink med krossat glas på golvet, jag var tvungen att känna lite på det så nu sitter jag här med plåster på pekfingret (egentligen stötte jag till glaset). Jag kan informera om att det gör ont varje r, t, f, g, v och b jag skriver, jag har ju lärt mig "fingersättningen" på maskinskrivningen i grundskolan en gång i forntiden så därför kan jag inte skriva på något annat sätt. Dessutom, hade jag använt "pekfingervalsen" så hade det ju gjort ont även vid andra bokstäver än ovan nämnda!

Efter omplåstring av pekfingret så kunde jag vända näsan norr ut, mot tippen, fast först var jag uppe hos svärmor för att hämta hennes gamla köksstolar (med sönderknaprade ryggstöd). Dessa skulle också till de sälla jaktmarkerna vid hokvägen! Hon var inte hemma, men jag hade tagit nyckeln med mig för säkerhets skull. Emil såg MYCKET överraskad ut när det var jag som kom in, men jag hälsade på honom, sedan tog jag stolarna och gick därifrån.

Efter tömningen på tippen så åkte jag till Ica för att köpa västeråsgurka, det är ju den tiden på året nu! Glömde naturligtvis att köpa ättika, men hade precis så det räckte till en sats. Det blir spännande att se hur mycket gurka som hinner försvinna innan det är dags att lägga upp i burkar. Det brukar i alla fall sjunka i hinken, det är säkert!

Så småningom ska jag skriva ut receptet här, kanske någon vill ha receptet på "Bostongurka" också, kommer bara inspirationen så blir det publicerat här. Nu värker pekfingret, så det är väl bara att säga: Over and out!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!