Vi får inte använda vattnet idag!

Kommunen har nån firma här som ska spola rent vattensystemet mellan 08.00 och 18.00 idag! Vet någon hur svårt det är att låta bli vattenkranar och toaletternas spolknappar egentligen. Det är närmast att beteckna som psykisk terror det de gör, men jag har faktiskt bara varit på kranen i köket en gång (hittills alltså).

Nu är det "bara" två timmar kvar, så egentligen skulle jag ge mig hemifrån på en långpromenad för säkerhets skull! Det kommer jag naturligtvis inte att göra, Linus kommer hem snart och då blir det kaffe (utan dopp). Sedan har snart tiden runnit iväg och vi får spola kranarna för att få bort smuts i vattnet!

Jag lovade Kira att hon skulle få en solstol modell Ä, om jag fick fram den från det gamla utedasset! Så här ser den ut:

Jag har nästan bestämt mig för att INTE testa hållfastheten i tyget, men jag hinner väl ändra mig! Denna stol har hängt hopfälld i minst 18 år, det var då vi köpte huset! Troligtvis har den inte varit framme sedan Eriks tid i huset, då får vi lägga till några år!

Kommentarer

Anonym sa…
Den var ju riktigt fin :)

Jo, jag vet hur det är att vara utan vatten i kranarna. Prova strömavbrott i skogen i tre dagar. Tack och lov för utedasset och för att det gick att hinka upp vatten ur brunnen.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!