Vika lakan!

När jag viker lakan så viker jag dem i "treslag", precis som mamma lärde mig när jag var barn. Varför gör jag det, det finns ju inte en chans att jag skulle komma på tanken att mangla dem och det var väl för manglingens skull man vek dem så? Jag antar att det var för att inte få flera sömmar ihop, men nu när jag knappt ens stryker på lakanen utan bara torkar dem, viker ihop dem och lägger in dem i skåpet, så kan jag lika gärna vika dem på ett smidigare sätt! Men gör jag det? Inte då!

Naturligtvis gör jag på samma sätt när jag viker handdukar, dessa har jag dessutom börjat "stryka till", för att slippa att de luddar!

Kommentarer

Jeanette sa…
Här viks på två olika sätt, beroende på vem som tömmer tumlaren. Själv har jag rationaliserat och viker dubbelt ner till lagom storlek. De trängs med strukna och mangelvikta kompisar i hyllan.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!