Ena handen vet inte vad den andra gör?

Ganska ofta när jag kollar mina mail på hotmailadressen, så står det: "Du vet kanske inte vem den här avsändaren är.Markera som säker|Markera som skräppost"! Det kan jag i och för sig förstå, med allt spam och alla virus som kommer till datorn via mailen!

Men idag tog det nog priset! Jag har fått ett meddelande från "Windows Live Messenger-teamet, med just detta meddelande! Men hallå, Windows Live äger väl hotmail (eller möjligen tvärt om, hotmail äger windows live)? Om de själva inte är säkra på vilka de är, kan jag då godkänna avsändaren?

Dessutom vill de att jag ska installera nya windows live messenger, för att kunna hålla kontakten med mina chattkompisar! När jag försökt uppdatera messenger, så vill datorn "hänga sig". Det gör ju att man inte är överdrivet intresserad av att installera deras uppdateringar!

Kommentarer

Lasse sa…
Kan då tala om att detta var bara första uppdateringsförfrågan om MSN-Live, uppdaterar du inte självmant så kommer Microsoft snart se till att göra det mot din vilja. Detta enligt en notis i "PC För Alla"

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!