Jag trodde de var utdöda!


"Hungriga rookies sökes till säljarnas proffsliga"
Lux dammsugarförsäljare alltså! Jag har inte sett någon sedan tidigt 80-tal, när jag och Göran nyss hade flyttat ihop i första lägenheten. Den mycket trevliga försäljaren ville gärna se min dammsugare, eftersom han (troligtvis) hade en mycket bättre för försäljning! Jag visade honom min nyuppackade dammsugare av märket Electrolux och, som sagt, jag har inte sett någon försäljare sedan dess. Nu kanske det kommer en till dörren framledes, eftersom de rekryterar sådana i kommunen!

Kommentarer

Lasse sa…
Ojdå!
Det är si och så med deras försäljningsmetoder men dom har en vara att sälja som heter duga!
"top of the line"
Anonym sa…
Bit nacken av försäljaren, kasta den på komposten och sno demodammsugaren! Jag orkar inte med en massa dörrknackare, vare sig de kommer från rikets sal eller från något kapitalistgryt...

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!