Konstiga vardagsuttryck!

Jag såg ett inslag på tv (i Plus tror jag att det var) om studiebidrag, bland annat så handlade det om småbarnsfamiljers ekonomi under studietiden. Om båda de vuxna i familjen studerar på högskola eller liknande, så är det svårt att få ekonomin att gå ihop, det är ju inte så konstigt!

De intervjuade några studenter för att kolla deras situation, hur de fick det att fungera. Då var det en som svarade: Det är lugnt för mig, för jag bor fortfarande hemma!

Det gör jag också, bor hemma fortfarande alltså. För egentligen är det ju "jag bor fortfarande hemma hos föräldrarna" som menas när man säger så, men jag bor fortfarande hemma. Det blir väl när man flyttar till ålderdomshemmet som detta ändras, jag vet att mammas moster aldrig kände sig hemma, när hon flyttat till Furugården!

Jag tog alltså med mig "hemma", när jag flyttade!!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Äntligen så får man något att läsa vart har du hållit hus? Kram Luleå.
Annanann sa…
Jag håller till mycket på "hönshusets forum", där kan du leta efter mig när du saknar mig!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!