Tillbaka igen!

Så har då veckan i Italien lagts till historien! Göran ser ut som en mulatt, Markus är inte långt efter honom i nyans. Jag och Linus ser väl något blekare ut, ännu blekare hade jag nog sett ut om vi (Markus och jag) framhärdat med vår beställning på restaurangen i lördags!

Göran, Linus och svärmor beställde pizza, något som jag för min del bara äter om jag gjort den själv (jag gör ju ibland ost, ostkaka och smörgåstårta, men dessa kulinariska mästerverk äter jag inte av själv)! Markus och jag bestämde oss för biffstek, den kostade 4,50 euro per hg. När vi lämnade beställningen så sade servitrisen att man skulle vara minst två personer för att beställa detta, det var vi ju! Efter en stund kom hon tillbaka och talade om att biffsteken skulle komma att kosta 59 euro, dvs att den vägde 1200 gram!!! Vi ändrade oss och åt kalvschnitzel i citronsås i stället. Konstigt va, biffsteken hade ju blivit ca 600 gram per person, hade magen stått i fyra hörn då, eller?

Kommentarer

Jeanette sa…
Ja nog var kötträtter dyra där nere i Italialand, men 600 spänn var kanske att ta i!
Tur för Er att vi tog med oss regnet hem och lämnade solskenet kvar!
Annanann sa…
Det var snällt av er att ni fixade vädret åt oss;^)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!