Dagstur på 80 mil!

I dag har då Göran hämtat en motorcykel, han fick den för så  bra pris att han inte kunde låta bli! Vi har alltså varit en dagstur till Hedemora och hem igen! Jag satt i bilen och tänkte på detta, när jag var barn och följde med mormor och morfar till Norberg för att hälsa på släkten. Då var det ju inte något man gjorde över dagen direkt, jag tror att jag var med uppe över midsommar. Jag kommer ihåg hemresan, när vi stannade till vid en restaurang för att vi skulle äta frukost. Morfar beställde in havregrynsgröt, när han smakade på den så hade de glömt att salta den. Han satt med restaurangens saltkar och strödde salt över gröten och rörde om. Visst är det konstigt att man kommer ihåg sådant i 35 - 40 år?

Kommentarer

Annika sa…
Kikar in och hälsar och försöker "läsa ikapp" lite.¨

Kram Annika
Jeanette sa…
Tack för väderprognosen! Den värmde i höstmörkret! Man känner sig lite som hunden i bilen, inklämd bland allt det grå...
Annanann sa…
Tack för titten, Annika!

Glad att jag kunde hjälpa dig hålla värmen, Jeanette! När det gäller bilden så tyckte jag att det var dags för en uppdatering, jag kommer med en egenhändigt framtagen bild så småningom!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!