Järnvägsövergångar!

Jag har fått lite aversion för järnvägsövergångar. När jag ska "till Vaggeryd" som vi götaforsbor säger, har jag två stycken plankorsningar att välja mellan. Oftast svänger jag av innan den första, åker Nådastigen till Storgatan för att korsa järnvägen där. De senaste gångerna så har jag funderat på att passera vid första korsningen istället, men kört som vanligt ändå! Varje gång jag har haft denna fundering, så har jag fastnat vid fällda bommar vid Storgatan, fruktansvärt irriterande! Det har väl gått an när det bara tar två till tre minuter, men det har hänt att jag stått där i närmare femton minuter med bommarna fällda hela tiden. I fortsättningen så ska jag följa mitt undermedvetna och passera vid den första korsningen!

Från det ena till det tredje:
Linus klarade av psykologtestet, nu ska han bara klara "läkarundersökning för säkerhetstjänst" också, så flyttar han till Mjölby sedan!

Kommentarer

Monaxe sa…
Knepigt det där hur man kör på sas rutin...det är nästan som om bilen kör av sig själv ibland! När man nästan är framme så "vaknar" man liksom till och tänker...oj är jag redan här! Kusligt det där...
Jeanette sa…
Är nog tur att det inte är Du som ska gå den där utbildningen... fast Linus kommer ju att få ständig förkörsrätt framöver!Raka spåret liksom!
(Hälsa och gratta!)
Annanann sa…
Yes, han har fått besked idag att han är antagen, tydligen är det mest formalitet med läkarundersökningen.
Lasse sa…
Blir bättre när nya infarten blir klar! Då kan du ta omvägen över Södra park för att slippa bommarna ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!