Vi var ute och gick i går kväll!

När vi skulle passera övergångsstället vid Jönköpingsvägen så kom det några fordon från Skillingarydshållet. Den första bilen skulle hinna passera med god marginal, den som kom som tvåa däremot borde stannat för att vi skulle få passera. Det gjorde han inte, han gasade för att hinna före istället. G gick i normal hastighet över övergångsstället och höll nästan på att bli träffad av skärmen på bilen. G slog knytnäven i taket på den Volvo kombi som det handlade om, bilföraren blev ganska rädd! Däremot ville han inte stanna för att tala med oss!

I torsdags var jag och snackade med Vuxenskolan, jag ska hålla kurs i att göra Makraméarmband. När jag gick till centrum sedan, så kom det en bil som tänkte köra ut från Järnvägsgatan, det är bara det att vägen är enkelriktad från andra hållet! Det är alltså bara infart där, inte utfart. Nu hade den bilföraren lite otur, för "farbror blå" kom precis lagom för att hindra honom. Då njöt jag, för Linus och jag har råkat ut för något liknande tidigare. Ibland är polisen där de ska vara!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!