Flytande tvål!

Vi använder alltid flytande tvål i duschen, men det är irriterande att "någon" häller vatten i det sista för att få ur det. Nu senast upptäckte jag, att det står ungefär en centimeter tvål kvar i flaskan när den inte pumpar upp något längre. Då har man en viss förståelse för vattnet som hälls i. Det visade sig att, när man kollar noga, pumpröret inte når längre ner än så. Jag har naturligtvis en lösning för detta. Jag klippte en bit akvarieslang, två tre centimeter så där, som jag trädde på pumpröret. Då går det ned åt sidan och pumpar upp tvålen. Är man smålänning så är man!

Dessutom är det inte samhällsekonomiskt riktigt, att slänga en massa tvål som man betalt och burit hem. Det är i princip bara tillverkaren som tjänar på det, men de tjänar väl bara på det så länge man köper deras produkter! Jag för min del ska inte köpa Palmolives pumptvål någon mer gång!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Helt rätt. Gör egen tvål :)
Jag har bestämt mig för att prova själv inom de närmaste veckorna. Jag är fortfarande skeptisk till kaustiksoda, så jag måst bearbeta det lite innan jag vågar. (Det också)
Annanann sa…
Hur gör man flytande tvål. Jag vill inte ha hårdtvål i duschen, av hygieniska och städmässiga skäl! Hårdtvålen ger en beläggning på duschkabinen som är urjävlig att få bort. Hårdtvål är dessutom en bakterieodling av stora mått!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!