Uddasockor!

Vad kan man göra med uddasockor, om man inte vill göra "lillstrumpa och syster yster" av dem. Man kan naturligtvis slänga dem, risken är bara att så fort man slängt dem så kommer de saknade sockorna fram, så har man likt förb***at ett gäng uddasockor att reta sig på. Jag har hört teorier om att tvättmaskinen äter upp sockorna, bara för att djävlas, kan det vara så enkelt. Sedan har jag sett reklam för en "strumpreda" som man ska para ihop sockorna i innan tvätt, om det är för att inte tvättmaskinen ska kunna äta upp dem vet jag inte riktigt, så kan det ju vara. Men faktum är, att sedan jag flyttade från mammas hus till eget boende, så har jag nog fyllt en hel byrå med uddasockor! Jag tror jag ska använda tvättpåsar i fortsättningen, lägga jämna par i tvättpåsen, bara för att se om tvättmaskinen kommer på hur tvättpåsen fungerar. Risken är väl att alla sockorna försvinner, tillsammans med tvättpåsen!

Jag tror helt enkelt att sockorna får åka ut som garagetrasor, sådana behövs alltid enligt maken!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!