Hur ser jag ut, egentligen?

Jag är medlem på Hj:s spelklubb på internet. Där lämnade de ett erbjudande om att få 10000 "Spigos" om man lade upp en profilbild. Jag gjorde det, för att jag tyckte det lät kul. I går kom detta meddelande:

"Bäste Annanann!

Din visningsbild på Hemmets Journals Spelklubb godkändes tyvärr inte eftersom den inte följde de regler vi har. Reglerna för visningsbilder finns i våra villkor. Det måste vara ett välliknande och relativt nytaget kort av dig själv utan för mycket fria ytor. Du kan ha fotografier av barn, husdjur osv i ditt fotoalbum i din profil.

Vi ber dig att hitta ett nytt foto som följer våra enkla regler.

Med vänliga hälsningar
Hemmets Journals Spelklubb"

Mitt svar blev:

"Det var ju synd att ni inte tycker att jag liknar mig själv, denna bild var beskuren från en större bild som jag har på min platsansökan. Den var tagen i september förra året, men vill ni inte ha någon bild på mig så är det er förlust. Jag tänker inte välja ut någon ny bild eftersom jag ser ut som jag gör, och inte som ni tycker att jag ska göra!

M v h

Ann Brorson"

Bilden jag lade in är den bild som ni ser nedan, tycker ni att det fanns skäl för dem att inte godkänna den?

Kommentarer

Monaxe sa…
Det var det löjligaste! Inget fel på det fotot, ett mycket bra foto tycker jag.
När hände detta? Har du hört något ifrån dem efter din svar?

Banne mej, du borde du få en ursäkt!
Annanann sa…
Nej, jag har inte hört något ännu. I och för sig lämnades deras förra meddelande kl 00.22 eller nåt sånt! De kanske bara jobbar natt. Detta gjordes natten till måndag. Har de inget annat att göra så får de väl hållas! Jag tänker inte lägga in någon annan bild, möjligtvis den jag har på min Blogger-profil! Den togs för 35 år sedan!
Vanja G sa…
De kanske hade druckit lite för mycket vin ;)) Fin bild, tycker jag! Skicka in min Ulvhilda-bild till dem, och se om de godkänner den? :)
Annanann sa…
Frågan är vad som är fel med bilden? "Du kan ha fotografier av barn, husdjur osv i ditt fotoalbum i din profil"? Eller ser jag inte ut att ha den uppgivna åldern, 49 år är det ett par veckor till!!!!!
Anonym sa…
Undrar varför inte du duger åt dom,du ser ju bra ut på kortet. Man ska inte krusa dom.Vi ses i sommar,kram Luleå.
Tuula sa…
Detta är mycket löjligt ! Vadå fria ytor? Du har en minimal bakgrund & det kallas fria ytor!? Himmel och pannkaka, vad folk är dryga !
Annanann sa…
Tack Ulla, bilden blir inte bättre med det motivet;^)
Tuula, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dem som skriver på det sättet som de gjorde. Men, det var skönt att skriva av sig det!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!