Jag har (nästan) alltid rätt!

Jag var och köpte ägg idag, för säkerhets skull tog jag ett helt flak. De flesta kassörskor på Ica i Vaggeryd lyfter ett ägg från kartongen för att kompensera för den extra vikten, åtminstone gör de det om man säger till. Kassörskan idag svarade bara: "Kartongen väger inte så mycket som ett ägg!" och fortsatte registrera varor. Detta innebar naturligtvis att jag när jag kommit hem, plockade ur äggen ur kartongen och vägde denna. Vikt 69 gram, ett av äggen, ett litet, vägde jag också, 63 gram! Jag tog min äggkartong plus några oätliga färskpotatisar från samma affär, och åkte tillbaka till affären med dem, Kassörskan blev sur, men själv känner jag mig ganska nöjd!!!

Svärmor köper papaya från samma affär, styckpris 29,90. Hon har protesterat till det biträde som ansvarar för frukt och grönt, men får bara svaret att man får sälja frukt så. Ska vi fråga vad vindruvorna kostar styck, kanske. Det är kanske så att man får sälja dem på det sättet, rent lagligt! Men det är väl inte något tvång? Det är ju ärligare mot oss konsumenter om vi får handla till kilopris, eftersom man får det man betalar för!

Börja vara kritiska konsumenter och kunder, det tjänar vi alla på i längden!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!