Reklam i brevlådan!

Alltså, det här plusset som kommer med postens reklam på torsdagar, jag gillar ju att läsa reklamen så det är inte det. Men, de senaste (åtminstone tre) veckorna har de dubblat Byggmax-reklamen. Det ligger alltså två identiska reklamblad i omslaget, jag antar att det är posten som sorterar, men får de betalt efter hur många som delas ut. Jag tror inte att jag kan få dubbla rabatten hos Byggmax om jag försöker. Vad ska man göra för att stävja detta beteende då? Gör som jag, jag tog med det ena bladet och lade det i postens gula låda, lite arbete ska de väl ha?

Dessutom, häromsistens så låg det ett viktigt brev, instoppat i reklambunten! Inuti en reklambunt med sånt där omslag alltså? Tänk om jag nu tillhört dem som bara slänger reklamen utan att kolla den!!! Lagom irriterande, eller hur?

Kommentarer

Monaxe sa…
Det där har hänt mej, jag är rabiat vad det gäller reklam i brevlådan, slänger allt. Det har blivit en del fönsterkuvert som också har åkt ut under åren tack vare reklamen.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!