Lite uppdateringar!

Förra måndagen, den 12 juli, ringde min mobiltelefon. Det var en man från Arla Foods i Jönköping som ville att jag skulle maila honom ett personligt brev, eftersom de söker efter lagerpersonal. Han mailade till mig, för att jag skulle ha hans mailadress för att jag smidigast möjligt skulle "hamna rätt" med mailet.

I tisdags, denna veckan, ringde en annan man från Arla och ville att jag skulle komma in på intervju på torsdagen. Det gjorde jag, vi var totalt tre stycken som blev visade runt i lokalen, utanför hygienzonen. Sedan fick vi en allmän presentation av företaget. Då fick vi också veta att alla nyanställningar görs via söndagsarbete, en tioprocentig tjänst där man kan sätta upp sig på listor för att få rycka in och jobba även andra dagar, när det saknas folk. Då gjordes även en personlig intervju!

I går kväll, strax före klockan 17, ringde han och frågade mig om jag vill arbeta hos dem. Jag svarade ja, så på måndag ska jag in och skriva anställningskontrakt! Jag kommer antagligen att jobba söndagar jämn vecka, så att det inte krockar med Italienresan!

JIPPI!!!!!

Kommentarer

Jeanette sa…
Grattis! Låter som en lagom mjukstart!
Annanann sa…
Javisst, det kallas väl "inskolning";^)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!