Klaga inte på polisen!

Många säger att poliserna är ineffektiva! Det kan jag inte hålla med om efter att ha sett det jag såg idag! På hemväg efter arbetet så blev jag omkörd av två stycken bilar. De körde väl i 140 - 150 km/h. I backspegeln fick jag syn på en motorcykel som närmade sig, i hög hastighet! Det var polisen!

Han körde ifatt den första av de två fortkörarna och visade upp honom på trafikkontrollplatsen vid Krängsberg. Därefter fortsatte han själv på motorvägen. Han körde upp framför en långtradare, som saktade in, sedan lade han sig i omkörningsfilen, jämte långtradaren. Vi bakom saktade in, sedan pekade polisen på den andra fortköraren och markerade med armen att han skulle stanna vid vägrenen! Denna ensamma polis lyckades ju alltså stoppa två fortkörare vid samma tillfälle! Det kallar jag effektivitet det!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!