Blodcentralen, igen!

I går var jag hos Blodcentralen i Staan, för att lämna blod första gången sedan Indienresan! Man fick nämligen sitta i "karantän" sex månader efter asienresan! Detta var då tappning nummer 48, tänk att jag är så gammal så jag hunnit med så många tappningar! Nästnästa gång så får det väl bli en tårta för att fira, egentligen borde kanske de ha det till mig på blodcentralen?

Maken och jag åkte en sväng på mc:n, han lämnade av mig vid Ls Ryhov och jag sa att det tar inte så lång tid, max 20 minuter! Det var längesedan det var så många som väntade på tappning som det var i går. Det tog 20 minuter innan jag satt i stolen över huvud taget! Men det tog inte mer än totalt 40 minuter tills jag var ute vid mc:n igen, så han överlevde, sittande i solskenet!

Vi åkte norröver, var uppe vid "Vida Vättern" och fikade, sedan åkte vi hem igen! Det var skönt, men tyvärr är inte mina nya glasögon kompatibla med mc-hjälmen, för de klämde över näsan. Jag får väl ta de gamla glasögonen nästa gång, om jag kommer ihåg det vill säga!

Det har inte varit något arbete på flera dagar nu så jag känner att jag gärna vill jobba i morgon, håll tummarna för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!