Ledig helg!

Den här veckan har jag fått jobba förmiddagspass, med början klockan 06.00. Klockan 14.48 slutade jag varje dag utom i söndags då jag slutade 14.30.

Man känner sig lite seg på eftermiddagarna då, när man fått kliva ur bingen före klockan 05.00! Dessutom är det mycket mindre att göra på förmiddagarna, nya order släpps vid 09.30 ungefär! Då kan det vara så att det varit tomt på order sedan 07.30, vilket innebär att det är städning som gäller!

Vi får plocka plast från plockplatser och lite skräp från golvet, batteribyte på trucken hinner man också med under väntetiden. Någon förmiddag i veckan bytte jag batteri på  fyra truckar, men då har man ju i alla fall något att göra!

Nästa vecka har jag fått löfte om arbete onsdag och fredag, dessutom har jag min ordinarie söndag. Förhoppningsvis blir det mer än så, jag kommer att ringa och "tjata", så de kanske ger mig jobb för att slippa tjatet! Det har fungerat förut!

Som ni förstår så är det inte lätt att få inspiration till att skriva av sig här, tankarna hoppar så att jag inte är riktigt med på vad jag ska skriva. Nu har jag varit ledig lördag och söndag, så jag tror att huvudet har kommit i fatt kroppen på något sätt! Jag är i fas med mig själv, men det kanske går över!

Kommentarer

Jeanette sa…
Härligt det kom ett nytt inlägg! Har varit lätt jobbigt att få läsa rubriken "blodcentralen igen" igen och igen och igen...
Ledig helg låter klart mysigare!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!