Moderna butiker!

Vi har köpt oss en ny vattensäng, en softsider, eftersom G har tröttnat på att få blåmärken på benen av ramen. Vi hittade en grossist som även sålde till privatpersoner, i Danmark. Förra veckan, antingen tisdag kväll eller onsdag förmiddag, så lade vi in beställningen och förskottsbetalade. Dröm om min förvåning när telefonen ringde i fredags: Ja hej, det är NN från DSV, jag har en pall till er och undrar om ni är hemma om tio minuter! Det var vi ju naturligtvis, vi hade inte ens hunnit med morgonduschen innan han var här!

I tisdags så skulle vi kolla tapeter på Syntema i Vaggeryd. När vi vill ha tapeter så vill vi köpa dem NU, inte om två dagar, så det tog ungefär fem minuter att konstatera att de inte hade något som helst sortiment hemma. Expediten sa: Men vi kan ha dem här på två dagar! Oj, imponerande (eller inte). Vi fick ju hem vattensängen på den tiden! Vi är så trötta på butiker som inte kan hålla ett bassortiment hemma, vi finns faktiskt, vi som klarar av att göra underarbetet innan vi köper tapeter. Ska man verkligen behöva planera så, att man köper tapeter innan man röjer ur rummet som ska tapetseras?

I går var vi runt i Staan och kollade på tapeter, K-rauta hade en som vi föll för direkt, men vi sa att vi måste kolla runt lite ändå! Ekholms sortiment var inte så imponerande, så vi åkte till Coop Forum. Där visade det sig att de hade samma utbud som K-rauta, så vår favvo fanns där också, fast 20 kronor billigare per rulle! K-rauta 199 kronor, Coop Forum 179 kronor. Då bestämde vi oss, vi köper tapeterna! Nio rullar behövdes, två femlitersburkar med lim likaså. När vi kom till kassan så betalade jag med mitt Coop Medmera-kort, och då kostade inte rullarna mer än 119 kronor! Hyfsad rabatt, eller hur?

Nu håller G på att tapetsera för fullt, jag hjälper till genom att inte vara i vägen för honom!!!!!

Kommentarer

Jeanette sa…
Den arbetfördelningen gillar jag också!
Tänk att det kan löna sig så mycket att leta runt lite!
Annanann sa…
Den arbetsfördelningen är dessutom nödvändig! Göran blir bara irriterad om jag försöker hjälpa till, det utsätter jag inte mig för i onödan!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!