Oj då, vann jag!

Jodå, det är faktiskt sant, jag har vunnit i dag! Det är inte ofta man gör det när man inte köper lotter, men det är som maken alltid säger: om det är meningen att jag ska vinna så gör jag det ändå! Dessutom bevisade han det för några år sedan, när han vann resepresentkort utan att köpa lott! Den lottningen var nämligen ett semesterlotteri som hans arbetsgivare ordnade för sina anställda, personalvård kallas det väl egentligen!

Undrar ni vad jag har vunnit? Jag var och handlade på vår lokala Icabutik, när kvittot kom ut så var det jättelångt trots att jag bara köpte en paket 1-liters fryspåsar! På mitten av kvittot stod det "VINST" med jättestora bokstäver, sedan stod det: du har vunnit en 1 ½ liters Ica-läsk! Det kunde ju varit värre, jag kunde ju vunnit Icas egna kaffe!!!!!!!!!!!!

Jag har jobbat i går och i dag, plus att jag ska jobba i morgon förmiddag också! På fredag är jag troligtvis ledig!

Kommentarer

Jeanette sa…
Själv har jag hittills fått 48 så kallade "lotter" i ICA:s makalösa lotteri - utan minsta vinst!
I början köpte jag lite "medvetet" och spelgalet lottgivande produkter. Sen insåg jag att de är dyrare än alternativen... så det kanske är en vinst i sig att undvika ICA:s egna varor?
Eller åka till staan och Citygrossa. Inte alls trångt idag! Trots att IKEA och A6 var överfullt.
Jeanette sa…
Redan 56 lotter... och ingen vinst ändå - så Du måste haft TUR!
Annanann sa…
Jag hade 42 lotter hittills, tror jag det stod på kvittot!
Anonym sa…
Har bara hört en till som vunnit - 3 dl gräddfil! Har annars kontakt med många tävlingsgalna, men de flesta väljer andra butiker om det finns...
Jeanette sa…
Just nu rapporterades att någon vunnit 150 gr riven ost, någon annan frusna ärtor, någon tredje fullkornspasta. Sen hade någon slagit till med 4 vinster! Korv, senap, youghurt och baguetter... Fast någons förälder hade rott hem en resa för 10000 kr och en bil! gick till en ICA-ägares rika granne i Kalmar.
Så Du var i alla fall inte ensam om att vinna...
Några hade råkat ut för att kassorna tjutit och larmat...som om det var dags att haffa en snattare...inte så kul kanske?

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!