Påannonsörer på 6-an

Jag brukar titta på Amazing race på 6-an, när jag inte jobbar vill säga. Nu helgen har de "flashat" för denna serien med att säga: Titta på amazing race, där får du se en massa galna amerikanare! De är ute och kör bil i hela världen, men några amerikanska bilar har de inte! Amerikanare är det vedertagna uttrycket i Sverige på amerikanska bilar. Är det däremot deltagarna som de kallar galna, så borde de säga: Titta på amazing race, där får du se en massa galna amerikaner! Hur svårt kan det vara!

And now to someting completely different!

Förra fredagen, när jag jobbade förmiddagen, så kom det ett SMS från Arla en och en halv timme efter att jag kommit hem. Där stod: Nu finns listor uppsatta för vikariat dels på 100 % kväll, dels 100 % tvåskift. Jag SMS:ade till en tjej som var på Arla och jobbade då, och bad henne skriva upp mig på båda listorna. Dessa listor satt uppe till den 3 november, sedan skulle beslut tas om vilka som ska bli erbjudna tjänsterna. Vi har fortfarande inte fått veta vilka det blir, driftledarna har tagit beslut om vilka de vill ha och nu väntar mbl-förhandling med facket. I mitten av den här veckan ska det vara klart, håll tummarna för mig!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!