Vad jag gör på jobbet!

När vi kommer till jobbet så har vi en uppstartsträff, där ansvarig driftledare talar om ifall det varit några problem, dessutom fördelas arbetet då. Jag har än så länge endast kört "kpv"-truck, det är en truck med en lång gaffel där vi får på 4 kpv(kundpostvagn). Dessa vagnar har tre hyllor vardera, där man plockar in mjölkprodukter enligt kundens beställning. Det är lite som att spela tetris, eller som att pussla tredimensionellt!

Den beställningen ser man på en dataskärm på trucken, i plockordning efter hur produkterna är placerade i lagret. Datorn visar plockplats, antal och i vilken kpv produkten ska placeras. Det kan vara flera olika kunder på samma runda, i teorin skulle det kunna vara 12 kunder, en kund per hylla, men det händer (nästan) aldrig. De produkter vi plockar är Yoggi, Verum, olika mjölksorter, keso, smör mm. Man lyfter över 500 kg i timmen, var det någon som hade räknat ut!

Sådär, Renée nu hoppas jag du har fått en liten uppfattning om vad jag gör på kvällarna när jag inte sitter här och ugglar;^)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!