Man ser många konstigheter

när man kör E4 mellan Vaggeryd och Jönköping! Flera gånger har det varit poliser med hastighetsövervakning i värsta snöovädret. Då håller man mellan 70 och 90 km/h på 110-väg, tror de att de ska ta någon fortkörare. Om de skulle ta någon för fortkörning då så borde fortkörarna åtalas för vårdslöshet i trafik! Många tror tydligen att man kan köra så fort som det står på hastighetsskyltarna, oavsett väglaget!

Häromsistens kom en Opel och segade sig förbi uppför Råslättsmotet, det tog halva backen upp till Torsvik innan den kom förbi! När den kört förbi så tog det en halv minut innan jag var ifatt! Jag körde ju med farthållare, så jag gick ut på omkörning! Då ökade den igen. Jag gasade förbi och gick in framför, med samma hastighet som jag hållit tidigare, då blinkade opeln med helljuset mot mig. Därefter körde den upp på Torsviksavfarten?!

Ja, nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall, vi får se om jag har något mer att skriva om i år. Nu ska jag jobba måndag till och med torsdag, jag är ledig på julafton och sedan jobbar jag igen juldagen och annandagen! I mellandagarna har jag ledigt på onsdagen, den 29 december, om jag inte kan flytta den till den 30 december istället. Jag jobbar tidigt på nyårsdagen, sedan är jag ledig på söndagen! Det blir inte så mycket tid över till bloggande, men jag trivs med jobbet och mjölk behöver man året runt!

Kommentarer

LinkonIV sa…
Fråga farsan om han tur till mjölby istället
Renée sa…
Var i Jkpg igår med hunden och jäklar vad en del kör som idioter trots att det kanppt går att köra alls! Blev oxå omkörd av en lastbil på vägen till Jkpg och jäklar, man fick sitta som på nålar och hoppas bilen inte hamnar i diket! Nä folk borde sakta ner ordentligt när det behövs. Sen kan de gasa lite när ovädret har lagt sig... En del smyger ju fram! Ja, ja... Nu skrev jag visst oxå av mig lite, skratt! Ha en bra julvecka, kramis!
Annanann sa…
Jodå, Linkon, han har berättat! Det var nog en Huskvarnabo, eller vad tror du!

Renée, du är välkommen att skriva av dig här du också!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!