Jag undrar

Den här vinterkräksjukan, kan det vara så att jag tillhör den del av befolkningen som inte får den. Jag kommer inte ihåg när jag hade någon "vanlig" magsjuka heller. På 90-talet hade jag besvär med magen men det visade sig att jag hade fått "Sankt Petersburgssjukan" en infektion av en parasit som heter Giardia! Sedan dess har jag "bara" haft problem med min Colon irritable, men det kräks jag inte av!

Om jag nu är immun mot vinterkräksjukan så kanske jag kan vara smittbärare, så jag vågar ju trots det inte hälsa på hos folk som är smittade för att jag inte ska ställa till det för folk som är mindre lyckligt lottade än jag!

Kommentarer

Renée sa…
Jag har oxå den genen! Skönt å slippa kräkas eller hur!
Annanann sa…
Japp, vi riktiga smålänningar kräks inte, det är vi för snåla för;^)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!