Men, ge er!

Om och när jag ska göra en förändring i min telefonuppkoppling, så är jag övertygad om att jag kommer att kunna göra detta på egen hand! För någon vecka sedan ringde Tele2, och säljaren där var övertygad om att jag skulle bli så glad för att han ringde så att jag skulle acceptera bredbandstelefoni utan att ens fundera. Han frågade om jag hade någon utrustning kopplad till telefonen, det var väl en relevant fråga i och för sig, men sen tänkte han börja ta mina uppgifter och utföra detta byte direkt. Så långt komna i samtalet så avbröt jag honom och avböjde erbjudandet, dessutom talade jag om att jag byter när jag känner för det och inte för att det ringer en säljare!

Nu ringde det igen, idag, det var David nånting som ringde för att erbjuda mig bredbandstelefoni! Den här gången snoppade jag av honom direkt, jag orkar inte med hurtiga telefonförsäljare! Ju hurtigare de är, desto säkrare är det att jag inte beställer!

Dessutom, det här erbjudandet, samma månadskostnad som Tele2 har, har även Telia och det går säkert att hitta ännu fler!

Kommentarer

Renée sa…
Visst blir man så irriterad! Ett tag ringde de hela tiden från ett företag som jag redan var kund hos. Tror de ringde 5 gånger eller nåt! Då var jag en aning irriterad!
Anonym sa…
Hej Ann,

Givetvis ska du byta till en annan tjänst när du känner att du vill detta och inte bara för att vi just då ringt dig med ett erbjudande. Om du vill kan vi lägga in att du inte önskar bli kontaktad av våra säljare på telefon. Vänligen mejla mig telefonnumret det gäller på michaela.lindell@tele2.com så lägger jag in denna spärr. Information om våra priser och tjänster finns alltid att läsa om på vår hemsida www.tele2.se.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.

michaela.lindell@tele2.com

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!