Fånge!

När jag gick ut för att hämta posten idag, så upptäckte jag att jag hade en fånge! När jag går till brevlådan så passerar jag vårt utfodringsställe för småfåglar (även de stora välkomnas, och rådjur). Vi har tre foderautomater, en rund i plast, och två i trä. Den ena i trä är ett tvåvåningsarrangemang, så det finns fyra hål för hungriga fåglar i trägavlarna och glassidor för att man ska se när det är dags att fylla på. Den tredje är också i trä och glas, men bara envånings!

Inuti den med två våningar flaxade det runt en blåmes! Den hade på något sätt lyckats ta sig in genom ett av hålen och kunde inte ta sig ut igen. Jag öppnade den för att släppa ut den i friheten, sedan gick jag skamset och hämtade solrosfrön och fyllde upp alla automaterna åt dem!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!