Provtagning!

I dag fick jag masa mig ur sängen redan 8.30, för att hinna till läkarmottagningen och lämna blodprov innan deras öppettid var över. Provtagningen har nämligen "bara" öppet 8.00 - 9.00 måndag till fredag. Nu är det ju dags för mig att få nytt recept på Levaxin och då måste det göras ett ämnesomsättningsprov.

Sedan måste jag ju tala med läkaren också, men när jag skulle boka en telefontid med läkaren så är det samma tider där, 8.00 - 9.00! Nej, sa jag till sköterskan, jag vill inte ha en telefontid så tidigt på dagen! Sköterskan talade om att det inte finns några andra tider. Då vill jag ha tid för personligt besök istället, sa jag. Då får du ringa sköterskan nästa vecka, så får vi se hur vi löser det! Allvarligt, kan man inte erbjuda åtminstone liiiite variation i telefontidsutbudet? Om jag nu hade jobbat ständig natt istället, skulle jag i alla fall vara tvungen att ta en telefontid så dags på dagen? Skärpning vården, det måste finnas lite variation!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!