Jaha, kan det löna sig!

På Ikea i Staan, och troligtvis på alla Ikea i Sverige, har de öppnat en liten butik som heter Swedish Market! Det borde innebära att de här godsakerna som man inte köper i Bistron för att det är så lång kö, blir mer lättåtkomliga eftersom butiken har en egen kassa. Ja, det kan man ju tro! Första gången jag skulle handla där, så plockade jag en korg med blandade godsaker, mest chips och godis. När jag kom till kassan, så står det en skylt: Betala i Bistron! I Bistron var det sådär 30 kunder före mig i kön, så jag bara ställde korgen med varor på golvet i butiken och gick därifrån!

I dag var jag på Ikea igen, så jag tänkte handla lite i lilla butiken. Tror ni inte att hon som hade hand om Swedish Market hade gått för att fixa lite! Det stod: Betala i nästa kassa. Nästa kassa var det ingen i, utan det menades Bistron naturligtvis!

Jag kommer att ge dem en chans till, får jag inte betala i Swedish Market nästa gång, utan blir hänvisad till Bistron, så kommer jag aldrig någonsin mer försöka handla där och om bara hälften av deras kunder resonerar som jag, så kommer snart Swedish Market att få slå igen! Är det något som stör mig, så är det när de krånglar till saker och ting som de har gjort där!

Kommentarer

Jeanette sa…
Testade idag. Fick till och med hjälp att stänga och tömma fryspåsen på luft!
Fast i kassorna ut från själva butiken var den extremt långa köer... utom i självutcheckningen där en person stod still och vaktade att allt gick rätt till.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!