Nu ger jag snart upp!

Man undrar varför jag försöker hela tiden, det går ju inte ändå! Vad då, undrar ni kanske? Jag försöker byta bredbandsoperatör, man tycker ju att Telia borde ha de bästa förutsättningarna att leverera bredband, med tanke på att de äger nätet också. Nu har de hållit på i 18 dagar för att koppla in mitt bredband. De skickade en gateway, Smart Gateway kallar de den. Så jäkla smart kan den ju inte vara, för den funkar fortfarande inte!

När jag ringer supporten så försöker de med påståendet att utporteringen är fördröjd av Tele2, detta har jag kollat och Tele2 släppte oss 1 april. Dessutom kan man, när man kollar hastigheten på bredbandet hos http://www.bredbandskollen.se/, konstatera att vi surfar med Telia som leverantör!

Den här "Smarta" gatewayen behöver lite omkopplingar i telestationen, vilket innebär att de har kopplat om så det gamla bredbandsmodemet inte fungerar heller!

Tack snälla svärmor, för att vi får låna ditt bredband under tiden, det är otroligt vad man känner sig handikappad när man inte har internet!

Maken sålde en motorcykel i helgen, det slutade med att köparen ringde sin telefonbank och löste det den vägen, för vi hade ju inget internet så vi kunde inte se att pengarna kom in! Men med telefonbanken på högtalare så löste det sig!

Kommentarer

Jeanette sa…
Själva har vi haft vår burk på service hos firmai byn och fått hela hårddisken pajad... så Du får gärna skicka ett mail från Dig och be om ett från svärmor också när Du kan, så jag får tillbaka Era mailadresser.

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!