Jag köpte en bok

från www.adlibris.com, det var "De målade grottornas land" av Jean M Auel. Nu har den legat och "mognat" ett tag, men idag kände jag mig sugen på att börja läsa den. Den är på 668 sidor, så det gäller att fokusera! Jag kom av mig direkt! Boken som jag har i min hand, börjar på sidan 25 och inleds så här: "från alla aktiviteter. Får se vad vi hittar i år. Jag hade tänkt ge mig ut på spaning, men så kom de där häftiga vårregnen. Att traska fram i lera kände jag mig inte hågad till", sa Joharran." Den börjar alltså mitt i en mening, dessutom mitt i kapitel 2, för kapitel 3 börjar på sidan 31!!!!!

Nu kommer jag ju att få vänta, för att förhoppningsvis få hem en komplett bok, snarast möjligt. Jag har mailat till adlibris om detta, för den här boken måste ju reklameras!

Kommentarer

Anonym sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vanja G sa…
... vad är oddsen för det?
Mitt nästa bokinköp är "Första hjälpen i vildmarken" av Stefan Källman. Inte nödvändig, men bra att ha liggande. Det vore lite tråkigt om den började på sidan 27 med orden "och efter några dagar har det läkt."
Annanann sa…
Ja, eller hur! Men i går fick jag en ny, troligtvis komplett bok! Man kan ju inte vara säker, uppenbarligen! Den har i alla fall både försättsblad och lite information om tryckår, dessutom börjar den på kapitel 1!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!