Ett lyckat experiment!

I morgon är det kanelbullens dag och jag hade tänkt baka bullar i helgen! Tyvärr hade jag så ont av ischias så det funkade inte, men i går eftermiddag kändes det bättre i höften. Trots det ville jag inte (Läs: hade inte lust att) baka bullar då. Däremot så satte jag till en bulldeg, med kall mjölk, rumstempererat smör och minskade jästen till hälften, därefter hällde jag upp degen i en stor hink och ställde degen i kylskåpet i källaren! Där fick den stå och jäsa tills jag kom hem från jobbet idag! När jag kom hem så hämtade jag hinken och ställde den i rumstemperatur, medan jag plockade fram plåtar och annat som jag behövde. Jag fyllde varmt vatten i Tupperware-kaveln och satte igång. Kavelns värme behövdes ju extra mycket eftersom degen var kall, men jag fick iallafall ut ca 100 kanelbullar (antalet har minskat sedan sonen känt kanelbullsdoften). Bullarna blev jättegoda!

Kommentarer

Vanja sa…
Kanelbullar... MUMS!
Vanja sa…
Höddödudu, var har du tagit vägen??
Annanann sa…
Jag är i det stora kylskåpet i Staan, vet du väl!

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!