Nu står julen för dörren

så det är svårt att ta sig ut!!! Snön har vräkt ner så det är alldeles vitt och äckligt utanför huset, men den regnar väl snart bort igen! Jag ska jobba idag också, sedan är jag ledig fram till söndag! Klockan 6 på söndag morgon står jag redo igen, troligtvis får jag stå på "plocktorget" då, för det har jag gjort på mina söndagspass sedan jag fick 2-skift! På plocktorget plockar man mindre enheter av grädde och gräddfil, juice och vissa andra utvalda produkter! Detta plockas i en låda märkt med kundens id. Det gör vi till kunder som beställt mindre mängd av varorna! Arbetet är lite annorlunda mot att köra "kpv-truck", och jätteroligt!

Kommentarer

Vanja sa…
Det där vita har jag beställt för att julen ska bli lite roligare (fritt fram för valfria tolkningar)

God Jul på dig, mjölkmaja! :)
Annanann sa…
God jul själv, bonnlurk ;^)

Populära inlägg i den här bloggen

Fina besökare idag!

En dikt av Tage Danielsson!

Bakdag igår!